Форма представления | Зарубежные монографии |
Год публикации | 2019 |
Язык | русский |
|
Колосова Елена Ивановна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Колосова Елена. Юмор как эффективное средство речевого воздействия в массмедиа / Елена Колосова // Perswazja językowa w różnych dyskursach (Речевое воздействие в разных дискурсах): pod red. Ż. Sładkiewicz, A. Klimkiewicz, M.Noińskiej ( под ред. Ж. Сладкевич, А. Климкевич, М.Ноиньской) - коллективная монография. - Tom 3. - Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2019. - S. 246-253. |
Аннотация |
The article studies the questions of linguistic influence in media discourse. Humor of the speaker's speech improves the influence of the basic communicative functions (coming into contact, influence, attitude transmission, etc). Using this function humor mobilizes resources of the personality being it a speaker or a listener. Humor is an effective method of influence in mass media as it helps to create emotional and positive connection. The subject of the study is language means used by the leading TV shows hosts of the Soviet and post Soviet time namely Alexander Ivanov (“Vokrug smeha” – All around laughing matters) and Dmitry Nagiev (“Okna” – “Windows”). Certain conclusions about the usage of speech tactic in Russian media discourse have been made. |
Ключевые слова |
linguistic influence, media discourse, Russian speech, indirect tactics, humour |
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=213801 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Колосова Елена Ивановна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2019 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Колосова Елена. Юмор как эффективное средство речевого воздействия в массмедиа / Елена Колосова // Perswazja językowa w różnych dyskursach (Речевое воздействие в разных дискурсах): pod red. Ż. Sładkiewicz, A. Klimkiewicz, M.Noińskiej ( под ред. Ж. Сладкевич, А. Климкевич, М.Ноиньской) - коллективная монография. - Tom 3. - Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2019. - S. 246-253. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=213801 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article studies the questions of linguistic influence in media discourse. Humor of the speaker's speech improves the influence of the basic communicative functions (coming into contact, influence, attitude transmission, etc). Using this function humor mobilizes resources of the personality being it a speaker or a listener. Humor is an effective method of influence in mass media as it helps to create emotional and positive connection. The subject of the study is language means used by the leading TV shows hosts of the Soviet and post Soviet time namely Alexander Ivanov (“Vokrug smeha” – All around laughing matters) and Dmitry Nagiev (“Okna” – “Windows”). Certain conclusions about the usage of speech tactic in Russian media discourse have been made. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
linguistic influence |
ru_RU |
dc.subject |
media discourse |
ru_RU |
dc.subject |
Russian speech |
ru_RU |
dc.subject |
indirect tactics |
ru_RU |
dc.subject |
humour |
ru_RU |
dc.title |
Юмор как эффективное средство речевого воздействия в массмедиа |
ru_RU |
dc.type |
Зарубежные монографии |
ru_RU |
|