Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
BI-TEXTS IN THE CONTEXT OF NATIONAL-RUSSIAN BILINGUAL EDUCATION.
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2020
Языканглийский
  • Данилов Андрей Владимирович, автор
  • Салехова Ляйля Леонардовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала SALEKHOVA, L.; DANILOV, A.; SPIRIDONOVA, N.; ANYAMELUHOR, N. BI-TEXTS IN THE CONTEXT OF NATIONAL-RUSSIAN BILINGUAL EDUCATION. Gênero & Direito, v. 8, n. 7, 24 dez. 2019.
    Аннотация This study analyses the problems associated with bilingual teaching mathematics in national Russian schools of the Russian Federation. In particular, problems associated with the Russian and Yakut language interference and the mixing of language codes that negatively affect the acquisition of subject knowledge are indicated. Based on the analysis of the speech corpus of bilingual students, the paper revealed the need for the purposeful development of mathematical speech in a primary school. The role of the principle of relying on the native language of schoolchildren in the conditions of bilingual teaching mathematics is determined and the inadmissibility of mixing language codes is justified.
    Ключевые слова culture of mathematical speech, basic communicative qualities of mathematical speech, bilingual teaching mathematics, mathematical language, code switching, interference, code mixing.
    Название журнала REVISTA GENERO & DIREITO
    URL http://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ged/index
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=220525
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_49948_Texto_do_artigo_127092_1_10_20191224.pdf 0,32 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных