Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2019 |
Язык | английский |
|
Салимзянова Эльмира Шавкатовна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Salimzyanova E.Sh. Future bilingual teachers in the multilingual and multicultural educational space / E.Sh. Salimzyanova // БІЛІМ – ОБРАЗОВАНИЕ: НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Национальной академии образования имени И. АЛТЫНСАРИНА МОН РК (Нур-Султан, Казахстан). - 2019. - №4. - С. 6-15.
|
Аннотация |
НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Национальной академии образования имени И. АЛТЫНСАРИНА МОН РК (Нур-Султан, Казахстан) |
Ключевые слова |
bilingual training; bilingual education; multilingual and multicultural education; multicultural competence of the teacher. |
Название журнала |
НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Национальной академии образования имени И. АЛТЫНСАРИНА МОН РК (Нур-Султан, Казахстан)
|
Ссылка для РПД |
http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/158959/F_Salimzyanova_B_l_m__4_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=227695 |
Файлы ресурса | |
|
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Салимзянова Эльмира Шавкатовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2019 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Salimzyanova E.Sh. Future bilingual teachers in the multilingual and multicultural educational space / E.Sh. Salimzyanova // БІЛІМ – ОБРАЗОВАНИЕ: НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Национальной академии образования имени И. АЛТЫНСАРИНА МОН РК (Нур-Султан, Казахстан). - 2019. - №4. - С. 6-15.
|
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=227695 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Национальной академии образования имени И. АЛТЫНСАРИНА МОН РК (Нур-Султан, Казахстан) |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article is devoted to the disclosure of the essence and content of the concepts of «multicultural educational space», «multicultural competence of the teacher» and «bilingual training of the future teacher». The relevance of the present issue is caused by the intensive development of integration processes in the world community, the formation of a single economic, informational, cultural, educational space, a multiple increase in migration flows, an increase in the level of interregional and international cooperation, the expansion of contacts of different cultures and languages. The aim of the article is to reveal the content and meaning of bilingual training of the future teacher in the multicultural educational space, as well as the criteria of its formation among graduates from the pedagogical direction of training. The leading method for studying this problem is modeling, which allows considering this problem as a process of purposeful and conscious mastering by future teachers of bilingual training in a multicultural educational space. The obtained results and conclusions open up new opportunities for further research of the conditions and directions of bilingual training of future teachers in the multicultural educational space. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
|
ru_RU |
dc.title |
Future bilingual teachers in the multilingual and multicultural educational space |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|