Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2020 |
Язык | английский |
|
Касимова Рамиля Шамилевна, автор
Чумарова Любовь Григорьевна, автор
|
|
Гутауллина Роза Вилюровна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Chumarova L.G. Pedagogical Value of Folklore // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS, Volume LXXVIII - IFTE 2019
Pages 805-811, 2020 Doi: 10.15405/epsbs.2020.01.87 |
Аннотация |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS |
Ключевые слова |
education, folklore, ethnopedagogy, pedagogical value of folklore, proverbs, riddles, cognitive work, tongue twisters. |
Название журнала |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS
|
URL |
https://doi.org/10.15405/epsbs(2357-1330).2020.1.1 |
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=228279 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Касимова Рамиля Шамилевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Чумарова Любовь Григорьевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Гутауллина Роза Вилюровна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2020 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Chumarova L.G. Pedagogical Value of Folklore // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS, Volume LXXVIII - IFTE 2019
Pages 805-811, 2020 Doi: 10.15405/epsbs.2020.01.87 |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=228279 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article discusses the pedagogical potential of folklore as a means of ethno pedagogy. The work explores the problems of theoretical and practical understanding of the possibilities of pedagogical value of folklore. The authors researched the historical background of folklore and what genres of it teachers began to use in their work. In the article it is analyzed when and why children's folklore was divided into special field by educators. The authors of the article also studied the works of prominent Russian and English researchers in this field. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
education |
ru_RU |
dc.subject |
folklore |
ru_RU |
dc.subject |
ethnopedagogy |
ru_RU |
dc.subject |
pedagogical value of folklore |
ru_RU |
dc.subject |
proverbs |
ru_RU |
dc.subject |
riddles |
ru_RU |
dc.subject |
cognitive work |
ru_RU |
dc.subject |
tongue twisters. |
ru_RU |
dc.title |
Pedagogical Value of Folklore |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|