Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
CORRELATION BETWEEN FORECASTING AND SUCCESSFUL SOCIALIZATION OF CHILDREN WITH DEVELOPMENT DISORDERS [CORRELACIУГN ENTRE PREVISIУГN Y SOCIALIZACIУГN EXITOSA DE NIУБOS CON TRASTORNOS DEL DESARROLLO]
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2019
Языканглийский
  • Артемьева Татьяна Васильевна, автор
  • Ахметзянова Анна Ивановна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Akhmetzyanova A.I, Artemyeva T.V., Correlation between forecasting and successful socialization of children with development disorders [CorrelaciУГn entre previsiУГn y socializaciУГn exitosa de niУБos con trastornos del desarrollo]//Utopia y Praxis Latinoamericana. - 2019. - Vol.24, Is.Extra6. - P.294-303.
    Аннотация The purpose of the research was to study the indicators of children's socialization and their dependence on the ability to predict children with speech, hearing, vision, motor and emotional disorders. The research involved 438 children of 5-7 years old with and without developmental disorders who attend preschool institutions in Russia. The empirical study confirmed the existence of close correlations between forecasting indicators and methodological indicators that reflect compliance of children's behavior with regulatory rules and children's communicative interaction in free and organized activity. The research data can be used to adapt and support children with developmental disorders in educational institutions.
    Ключевые слова Developmental disorders, forecasting, preschool age, socialization.
    Название журнала Utopia y Praxis Latinoamericana
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85083907346&partnerID=40&md5=66dd3c0ff394153c3a4538e605265396
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=232706
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    F_Statya_Akhmetzyanovoj__Artemevoj.pdf 0,56 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных