Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
ETHNOCULTURAL COMPETENCIES OF A TEACHER IN THE CONTEXT OF EDUCATION DIGITALIZATION
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2020
Языканглийский
  • Терентьева Ирина Васильевна, автор
  • Фахрутдинова Анастасия Викторовна, автор
  • Фахрутдинова Гузалия Жевдятовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Terentyeva R.V, Fakhrutdinova A.V, Fedorova S.N,Fahrutdinova G.Zh. Ethnocultural competencies of a teacher in the context of education digitalization//Hamdard Islamicus. - 2020. - Vol.43, Is.1. - P.1313-1321.
    Аннотация The topicality of this research problem is based on the necessity to create a digital educational environment and expand prospects of online education that is realized in correspondence with the project “Modern digital educational environment”, approved by the Government of the Russian Federation within the framework of implementing the state-run program “Education development” in 2013-2020. In the context of education digitalization, the requirements for teachers' ethnocultural competencies also change and acquire new content.
    Ключевые слова occupational standard, education in the field of Psychology and Pedagogy, Federal state educational standard, digitalization of education, ethnocultural competency, electronic educational environment
    Название журнала Hamdard Islamicus
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85096231090&partnerID=40&md5=8c3447eeee4cd103488541da42c02f9c
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=242184

    Полная запись метаданных