Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
EDUCATION AS A BODY-ORIENTED COGNITIVE PRACTICE (DIGITAL DIMENSION)
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2020
  • Котляр Полина Сергеевна, автор
  • Николаева Евгения Михайловна, автор
  • Дюкина Эльвира Амировна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Nikolaeva E.M. Education as a body-oriented cognitive practice (digital dimension) // Nikolaeva E.M., Dyukina, E.A., Kotliar P.S. // Espacios. - 2020. - VOL.41. - Is.13. - P.10-16
    Аннотация Within the confines of this paper, the topical issues of application of the theory of embodied cognition in cognitive and educational practices in the context of digital subject-environment interaction are being considered. The widespread of the Internet and, as a consequence, drastic changes in the ways of information searching and obtaining have had a significant impact upon the transformation of cognitive processes and necessitated the formation of the new educational models.
    Ключевые слова Embodied cognition theory, cognitive ethology, body extensions, online education.
    URL http://www.revistaespacios.com/a20v41n13/a20v41n13p10.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=246682

    Полная запись метаданных