Форма представления | Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
Год публикации | 2020 |
Язык | русский |
|
Бедрин Олег Александрович, автор
Сахибгареева Гульнара Фаритовна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Сахибгареева Г.Ф., Бедрин О.А., Кугуракова В.В. Разработка компонента генерации визуализации сценарного прототипа видеоигр // Научный сервис в сети Интернет: труды XXII Всероссийской научной конференции (21-25 сентября 2020 г., онлайн). — М.: ИПМ им. М.В.Келдыша, 2020. — С. 581-603. |
Аннотация |
Currently, the game development industry has an effective way of prototyping the story – a scenario prototype. We formulated in our work the basis for the development of a tool that would generate a scenario prototype from text documents. To assess the realism of the goal we examined existing solutions, the experience of which we can adopt in the development of our tool. We present the current results of the work and the next prototype solution – the storyboard generator, as well as plans for further development. |
Ключевые слова |
scenario prototype, IDN, interactive storytelling prototyping, interactive storyboard, storyboard generation, formalized text, NLP, serious games, game documentation, game prototype, game development, computer games, video games |
Название журнала |
Научный сервис в сети Интернет.
|
URL |
https://library.keldysh.ru/prep_vw.asp?lg=e&pid=9007 |
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=248438 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Бедрин Олег Александрович |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Сахибгареева Гульнара Фаритовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2020 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Сахибгареева Г.Ф., Бедрин О.А., Кугуракова В.В. Разработка компонента генерации визуализации сценарного прототипа видеоигр // Научный сервис в сети Интернет: труды XXII Всероссийской научной конференции (21-25 сентября 2020 г., онлайн). — М.: ИПМ им. М.В.Келдыша, 2020. — С. 581-603. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=248438 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Научный сервис в сети Интернет. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Currently, the game development industry has an effective way of prototyping the story – a scenario prototype. We formulated in our work the basis for the development of a tool that would generate a scenario prototype from text documents. To assess the realism of the goal we examined existing solutions, the experience of which we can adopt in the development of our tool. We present the current results of the work and the next prototype solution – the storyboard generator, as well as plans for further development. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
scenario prototype |
ru_RU |
dc.subject |
IDN |
ru_RU |
dc.subject |
interactive storytelling prototyping |
ru_RU |
dc.subject |
interactive storyboard |
ru_RU |
dc.subject |
storyboard generation |
ru_RU |
dc.subject |
formalized text |
ru_RU |
dc.subject |
NLP |
ru_RU |
dc.subject |
serious games |
ru_RU |
dc.subject |
game documentation |
ru_RU |
dc.subject |
game prototype |
ru_RU |
dc.subject |
game development |
ru_RU |
dc.subject |
computer games |
ru_RU |
dc.subject |
video games |
ru_RU |
dc.title |
Development of a video games scenario prototype visualization generating component |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в зарубежных журналах и сборниках |
ru_RU |
|