Форма представления | Тезисы и материалы конференций в российских журналах и сборниках |
Год публикации | 2020 |
Язык | русский |
|
Марико Мохамед Ламин, автор
|
|
Марико Мохамед Ламин , автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Марико М.Л UNDERSTANDING TEXT COMPLEXITY // Материалы ХI Международной научно-практической конференции учащихся, студентов и аспирантов. - КАЗАНЬ: КАЗАНСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ, 2020. - С. 214-215. |
Аннотация |
Материалы ХI Международной научно-практической конференции учащихся, студентов и аспирантов |
Ключевые слова |
text complexity, Coh-Metrix, Text Inspector, qualitative dimension, quantitative dimension, cohesion, referential cohesion, readability |
Название журнала |
Материалы ХI Международной научно-практической конференции учащихся, студентов и аспирантов
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=249253 |
Файлы ресурса | |
|
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Марико Мохамед Ламин |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Марико Мохамед Ламин |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2020 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Марико М.Л UNDERSTANDING TEXT COMPLEXITY // Материалы ХI Международной научно-практической конференции учащихся, студентов и аспирантов. - КАЗАНЬ: КАЗАНСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ, 2020. - С. 214-215. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=249253 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Материалы ХI Международной научно-практической конференции учащихся, студентов и аспирантов |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Text complexity analysis is an important task in Education for it can help
teachers choose appropriate texts for their students on the basis of their educational level. In this regard, knowledge is transmitted orally, in writing and
through media. Being so, reading is one of the most relevant tools in the learning process. PISA argued that it is our reading capability the one that let us access all this information. There are three interrelated components that examine the complexity in the reading comprehension process and they are as follow: qualitative dimension, where complexity is examined by the meaning or purpose of the text; quantitative dimension, where indices connected to quantitative aspects such as word length, frequency, incidence of grammar structures, etc. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
text complexity |
ru_RU |
dc.subject |
Coh-Metrix |
ru_RU |
dc.subject |
Text Inspector |
ru_RU |
dc.subject |
qualitative dimension |
ru_RU |
dc.subject |
quantitative dimension |
ru_RU |
dc.subject |
cohesion |
ru_RU |
dc.subject |
referential cohesion |
ru_RU |
dc.subject |
readability |
ru_RU |
dc.title |
Understanding text complexity |
ru_RU |
dc.type |
Тезисы и материалы конференций в российских журналах и сборниках |
ru_RU |
|