Форма представления | Тезисы и материалы конференций в российских журналах и сборниках |
Год публикации | 2021 |
Язык | русский |
|
Гималетдинова Гульнара Камилевна, автор
|
|
Габдурахманова Миляуша Маратовна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Gabdurakhmanova M. M., Gimaletdinova G. K. Creative Reading with Twine: Interactive Fiction for Preschoolers / M. M. Gabdurakhmanova, G. K. Gimaletdinova // Вызовы и тренды мировой лингвистики: Казанский международный лингвистический саммит: тр. и матер.: в 2 т. - Т. 2. - Казань, 2021. - С.198-201. |
Аннотация |
Вызовы и тренды мировой лингвистики: Казанский международный лингвистический саммит: тр. и матер.: в 2 т. |
Ключевые слова |
Interactive fiction, Twine, narrative, preschool age |
Название журнала |
Вызовы и тренды мировой лингвистики: Казанский международный лингвистический саммит: тр. и матер.: в 2 т.
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=256868 |
Файлы ресурса | |
|
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Гималетдинова Гульнара Камилевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Габдурахманова Миляуша Маратовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2021-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2021 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Gabdurakhmanova M. M., Gimaletdinova G. K. Creative Reading with Twine: Interactive Fiction for Preschoolers / M. M. Gabdurakhmanova, G. K. Gimaletdinova // Вызовы и тренды мировой лингвистики: Казанский международный лингвистический саммит: тр. и матер.: в 2 т. - Т. 2. - Казань, 2021. - С.198-201. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=256868 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Вызовы и тренды мировой лингвистики: Казанский международный лингвистический саммит: тр. и матер.: в 2 т. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The present study is the initial stage of a bigger project aimed at using
IF for foreign language learning purposes. We used the software Twine which is a tool for writing creative non-linear interactive stories. Firstly, we studied the software Twine. Secondly, we chose three fables from a Selection of stories and adopted them to the genre of IF in Twine. The narrative was in the English language. The fables were designed for preschoolers learning English as a foreign language, so we made a focus on vocabulary and spelling. Implementation of the stories into the practice of teaching a foreign language is currently planned as the next stage within the project and the authors did not consider this issue within the present research. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
Interactive fiction |
ru_RU |
dc.subject |
Twine |
ru_RU |
dc.subject |
narrative |
ru_RU |
dc.subject |
preschool age |
ru_RU |
dc.title |
Creative Reading with Twine: Interactive Fiction for Preschoolers |
ru_RU |
dc.type |
Тезисы и материалы конференций в российских журналах и сборниках |
ru_RU |
|