Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
AN MPC-BASED PATH-FOLLOWING CONTROL ALGORITHM OF THE ROAD TRAIN
Форма представленияТезисы и материалы конференций в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2021
  • Волков Василий Геннадьевич, автор
  • Демьянов Дмитрий Николаевич, автор
  • Галимова Гульшат Рифкатовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Galimova G., Volkov V., Demyanov D. An MPC-Based Path-Following Control Algorithm of the Road Train //2021 International Russian Automation Conference (RusAutoCon). ? IEEE, 2021. ? С. 964-969.
    Аннотация The paper considers the problem of controlling the movement of a road train along a curved trajectory with an optimal speed, taking into account the restrictions on the control actions and the road train jackknifing angle. We formulated the problem of the road train motion MPC-control. We propose a prediction model and formulas for calculating the reference states and control inputs. The article presents the results of testing the movement of a road train along given trajectories at various values of the reference speed. It is shown that the algorithm provides sufficiently high accuracy of following the trajectory, maintaining the speed close to its reference value. The developed algorithm can be used in the future to develop systems of active driver assistance systems and autonomous road trains.
    Ключевые слова model predictive control, coupled control, vehicle longitudinal dynamics, vehicle lateral dynamics, path following, road train
    Издательство IEEE
    URL https://ieeexplore.ieee.org/document/9537560
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=257332

    Полная запись метаданных