Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
EXPLORING PRESERVICE STEM TEACHERS' SMARTPHONE ADDICTION
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2022
Языканглийский
  • Масалимова Альфия Рафисовна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Masalimova, A.R., Khairullina, E.R., Lapidus, N.I., Orekhovskaya, N.A., Zheltukhina, M.R., & Baranova, E.A. (2022). Exploring Preservice STEM Teachers' Smartphone Addiction. Contemporary Educational Technology, 14(3), ep371. https://doi.org/10.30935/cedtech/11916
    Аннотация Smartphones are mobile technology cutting-edge. Daily, the amount of time spent on a phone increases. Excessive smartphone use and addiction have developed into big social issues. Addiction to smartphones is a negative and pathological concept that is assessed by a set of subjective and behavioral symptoms including fixation, loss of control, and withdrawal symptoms. Teachers in STEM fields have a higher degree of involvement with their students in the use of digital tools. STEM teacher candidates must demonstrate an understanding of how to incorporate technology successfully into classroom activities. Determine the incidence of smartphone addiction among prospective STEM educators to justify future awareness training
    Ключевые слова smartphone addiction, pre-service teachers, machine learning algorithm, cluster analysis
    Название журнала Contemporary Educational Technology
    URL https://www.cedtech.net/article/exploring-preservice-stem-teachers-smartphone-addiction-11916
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=269278
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    Masalimova_2022_exploring_preservice_stem_teachers_smartphone_addiction_11916.pdf 0,87 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных