Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
THE STUDY OF SPEECH AND COMMUNICATION IN PRESCHOOL CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2023
Языканглийский
  • Артемьева Татьяна Васильевна, автор
  • Ахметзянова Анна Ивановна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Akhmetzyanova A, Artemyeva T, The study of speech and communication in preschool children with autism spectrum disorder//EUROPEAN PSYCHIATRY. - 2023. - Vol.66, Is.. - P.S966-S966.
    Аннотация Children with autism spectrum disorders often have speech disorders, speech may manifest stereotypes in speech, the appearance of echolalia, many children do not use speech for communication. Among the functional characteristics of forecasting, the cognitive forecasting function has a statistically significant difference (t=4.165<.001). Children with autism spectrum disorders, having difficulties in social interaction, can choose ways of action that are not suitable for the existing situation. Children's forecasts are usually short-term, invariant, generalized and minimally verbalized.
    Ключевые слова speech, communication, preschool children, autism spectrum disorder
    Название журнала EUROPEAN PSYCHIATRY
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=290812

    Полная запись метаданных