Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
INFORMALITY OF DIGITAL APPROACHES AND TIME TURBULENCE AS A SOCIAL DYSSYNCHRONY
Форма представленияЗарубежные монографии
Год публикации2022
Языкрусский
  • Мерзон Елена Ефимовна, автор
  • Сибгатуллина Ирина Фагимовна, автор
  • Теряева Светлана Александровна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Merzon E., Sibgatullina-Denis I., Fedorova S., Teriaeva-Maerz L. Informality of digital approaches and time turbulence as a social dyssynchrony. In: Sibgatullina-Denis I., Vančová A., Blumesberger S., editors. University and institutional scientific research: Collective monograph. Vienna: IfII Institut für Intellektuelle Integration, 2022 [published Dec 12, 2022]. 234-237 p. ISBN 978-3-200-08879-5 (electronic)
    Аннотация The authors of the article propose a discussion around the top-ic of avoidable and irremediable defects in the digital breakthrough for Higher Education in the period of pandemic and global economic turbulence. We pose the following questions: is it true that the better Higher Education Institutions prepare the staff for the analogue economy, there is less chance to build an ed-ucation system for the digital economy? What could be a different models and requirements for 'digital' mentors' competencies? And what can we say today about the synchronous-dyssynchronous education?
    Ключевые слова dyssynchrony, turbulence, threats of time, digital education, cri-sis of academic mobility, digital mentors
    URL https://phaidra.univie.ac.at/detail/o:1621278
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=298534

    Полная запись метаданных