Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
VIRTUE EPISTEMOLOGY AND PSYCHOLOGY OF EDUCATION
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
  • Каримов Артур Равилевич, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Karimov, Artur Ravilevich. Virtue Epistemology and Psychology of Education // Life Science Journal - 2014. - v.11(9). - p.45-50
    Аннотация The main difference between ?traditional? epistemology and virtue epistemology is outlined. The relevance of virtue epistemology to philosophy of education is set out. The ramifications of two main branches of virtue epistemology ? virtue reliabilism and virtue responsibilism ? for education are analyzed. The significance of cognitive agency for knowledge is shown. The importance of first-order and second-order cognitive faculties is maintained. The role of testimonial knowledge for education and problems it poses for virtue epistemology is exposed. It is proposed that testimonial knowledge could be virtuous provided that it is attained in epistemically friendly environment. The status of intellectual autonomy as a cardinal intellectual virtue is defended. The goal of nurturing intellectual autonomy in education is explained. The problem of educating intellectual virtues is discussed.
    Ключевые слова virtue epistemology, philosophy of education, testimonial knowledge, intellectual autonomy, developmental education.
    Название журнала Life Science Journal
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/34181/007_24696life110914_45_50.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    URL http://www.lifesciencesite.com
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=81502
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    007_24696life110914_45_50.pdf 0,12 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных