Форма представления | Статьи в российских журналах и сборниках |
Год публикации | 2014 |
Язык | русский |
|
Валеев Агзам Абрарович, автор
Кондратьева Ирина Германовна, автор
|
Библиографическое описание на языке оригинала |
Kondrateva I., Valeev A. Methodological problems of learning a foreign language in the context of intercultural communication//VII Международная научно-практическая конференция «Иностранные языки в современном мире: инфокоммуникационные технологии в контексте непрерывного языкового образования. – Казань. – К(П)ФУ. – 25-28 июня 2014. – С. 536 -543. |
Аннотация |
The article provides a view on educational aspects connected with formation of readiness for intercultural communication in the framework of high school students learning a foreign language. The authors reveal the possibility of formation of linguistic identity capable to achieving communication and information at any level of relations with other cultures. The paper analyzes the goals and objectives of intercultural communication in view of its implementation on the basis of techniques such as interactive education, role playing, a method of simulation. The practical implementation of the communicative orientation of foreign language teaching is one of the pressing issues of educational practice of higher education, since its results deepen, extend and elaborate the modern conception of learning foreign language communication on an intercultural level in the context of linguistic, pragmatic, ethical and aesthetic aspects. |
Ключевые слова |
intercultural communication, linguistic identity, communication culture, foreign communication, learning, interactive simulations, role playing, simulation. |
Название журнала |
Иностранные языки в современном мире: актуальные проблемы обучения языкам для профессиональных и специальных целей:сбю материалов V Междунар. науч.-практ. конф./ науч. ред. Т.К. Иванова.
|
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=84698 |
Полная запись метаданных |
Поле DC |
Значение |
Язык |
dc.contributor.author |
Валеев Агзам Абрарович |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Кондратьева Ирина Германовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2014-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2014-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2014 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Kondrateva I., Valeev A. Methodological problems of learning a foreign language in the context of intercultural communication//VII Международная научно-практическая конференция «Иностранные языки в современном мире: инфокоммуникационные технологии в контексте непрерывного языкового образования. – Казань. – К(П)ФУ. – 25-28 июня 2014. – С. 536 -543. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/?p_id=84698 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Иностранные языки в современном мире: актуальные проблемы обучения языкам для профессиональных и специальных целей:сбю материалов V Междунар. науч.-практ. конф./ науч. ред. Т.К. Иванова. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article provides a view on educational aspects connected with formation of readiness for intercultural communication in the framework of high school students learning a foreign language. The authors reveal the possibility of formation of linguistic identity capable to achieving communication and information at any level of relations with other cultures. The paper analyzes the goals and objectives of intercultural communication in view of its implementation on the basis of techniques such as interactive education, role playing, a method of simulation. The practical implementation of the communicative orientation of foreign language teaching is one of the pressing issues of educational practice of higher education, since its results deepen, extend and elaborate the modern conception of learning foreign language communication on an intercultural level in the context of linguistic, pragmatic, ethical and aesthetic aspects. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
intercultural communication |
ru_RU |
dc.subject |
linguistic identity |
ru_RU |
dc.subject |
communication culture |
ru_RU |
dc.subject |
foreign communication |
ru_RU |
dc.subject |
learning |
ru_RU |
dc.subject |
interactive simulations |
ru_RU |
dc.subject |
role playing |
ru_RU |
dc.subject |
simulation. |
ru_RU |
dc.title |
Methodological problems of learning a foreign language in the context of intercultural communication |
ru_RU |
dc.type |
Статьи в российских журналах и сборниках |
ru_RU |
|