Казанский (Приволжский) федеральный университет, КФУ
КАЗАНСКИЙ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
 
EDUCATIONAL AXIOLOGICAL POTENTIAL OF MUSIC ART FOR THE FORMATION OF MORAL VALUE ORIENTATIONS OF STUDENT YOUTH
Форма представленияСтатьи в зарубежных журналах и сборниках
Год публикации2014
Языканглийский
  • Камалова Ильмира Фуатовна, автор
  • Салахов Расых Фарукович, автор
  • Салахова Рада Инсафовна, автор
  • Явгильдина Зилия Мухтаровна, автор
  • Библиографическое описание на языке оригинала Kamalova, l.F. Educational axiological potential of music art for the formation of moral value orientations of student youth / l.F. Kamalova, Z.M. Javgildina, R.F. Salakhov, R.I. Salakhova // European Science and Technology. - 2014. - Vol. 10. - № 6. - С.129-137.
    Аннотация The article researches educational axiological potential of the music art by the development of moral value orientations among university students. The results of this research prove the effectiveness of the formation process of moral value orientations of the students from Kazan University using the means of music art provided with the structuring content of the musical education among the fundamental moral, human, cultural values, by taking in account students' level of spiritual and moral development. This is achieved by the combination of musical education and creative activities in the process of artistic creativity among students.
    Ключевые слова musical art, axiological potential, aesthetic education, moral value orientation, students
    Название журнала European Science and Technology
    Ссылка для РПД http://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/131468/13_Kamalova.et.al.pdf?sequence=2&isAllowed=y
    URL http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/49/13_Kamalova%20et%20al.pdf
    Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на эту карточку https://repository.kpfu.ru/?p_id=96662
    Файлы ресурса 
    Название файла Размер (Мб) Формат  
    13_Kamalova.et.al.pdf 0,19 pdf посмотреть / скачать
    13_Kamalova.et.al.pdf 0,19 pdf посмотреть / скачать

    Полная запись метаданных