Kazan (Volga region) Federal University, KFU
KAZAN
FEDERAL UNIVERSITY
 
SPECIFIC ASPECTS OF FORECASTING AND PERCEPTION OF THE NORM BY JUNIOUR SCHOOLCHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISORDERS
Form of presentationArticles in international journals and collections
Year of publication2017
Языканглийский
  • Artemeva Tatyana Vasilevna, author
  • Akhmetzyanova Anna Ivanovna, author
  • Tvardovskaya Alla Aleksandrovna, author
  • Bibliographic description in the original language Akhmetzyanova A.I, Artemyeva T.V, Tvardovskaya A.A., Specific aspects of forecasting and perception of the norm by juniour schoolchildren with developmental disorders//Integration of Education. - 2017. - Vol.21, Is.3. - P.489-504.
    Annotation актуальность исследования обусловлена тем, что в условиях дефицитарного дизонтогенеза младшие школьники с ограниченными возможностями здоровья не всегда способны прогнозировать исход ситуации. Часто они используют нерациональные стратегии поведения, что снижает возмож- ность их успешной социальной адаптации. Поэтому цель данного исследования – выявление специ- фики прогнозирования и понимания нормативных ситуаций младшими школьниками с нарушениями опорно-двигательного аппарата, зрения, слуха и речи.
    Keywords Особенности прогнозирования и восприятия нормы младшими школьниками с нарушениями в развитии
    The name of the journal Integration of Education
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85029959571&doi=10.15507%2f1991-9468.088.021.201703.489-504&partnerID=40&md5=2e90613298bb64f997a2e6178df2de45
    Please use this ID to quote from or refer to the card https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=166142&p_lang=2
    Resource files 
    File name Size (MB) Format  
    Osobennosti_prognozirovaniya_i_vospriyatiya.pdf 0,43 pdf show / download

    Full metadata record