Form of presentation | Articles in international journals and collections |
Year of publication | 2018 |
Язык | русский |
|
Arslanova Gyulnar Ayratovna, author
Galimullin Foat Galimullinovich, author
Galimullina Alfiya Foatovna, author
Mingazova Lyaylya Ikhsanovna, author
|
Bibliographic description in the original language |
Galimullina A.F., Galimullin F.G., Mingazova L.I., Arslanova G.A.Innovative and integrative principles of teaching Russian and Tatar literature at University // European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS (IFTE 2018). - Volume XLV (45) eISSN: 2357-1330. - S. 833-842
|
Annotation |
European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS (IFTE 2018). |
Keywords |
teaching methodology, literature teaching, interactive educational technology, contextual analysis, comparative analysis, correlative analysis |
The name of the journal |
European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS (IFTE 2018).
|
URL |
https://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/IFTE2018/page-5 |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=185509&p_lang=2 |
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Arslanova Gyulnar Ayratovna |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Galimullin Foat Galimullinovich |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Galimullina Alfiya Foatovna |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Mingazova Lyaylya Ikhsanovna |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Galimullina A.F., Galimullin F.G., Mingazova L.I., Arslanova G.A.Innovative and integrative principles of teaching Russian and Tatar literature at University // European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS (IFTE 2018). - Volume XLV (45) eISSN: 2357-1330. - С. 833-842
|
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=185509&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS (IFTE 2018). |
ru_RU |
dc.description.abstract |
условиях культурного разнообразия, что является неоспоримым преимуществом для России, контекстуальное и сравнительно-коррелятивное изучение русской и национальной литературы (в частности, татарской) становится наиболее продуктивным подходом к изучению литературы в университете в аспекте диалога культур (в том числе и зарубежной). Это подразумевает усвоение духовно-нравственных ценностей как собственной родной литературы на протяжении всего ее развития, так и других культурных миров и цивилизаций на основе принципа преемственности и изменения тех или иных литературных традиций другими.Формирование профессиональных качеств будущего преподавателя русской и татарской литературы в классическом университете эффективно с соблюдением общих дидактических принципов, а также специфических методов и приемов, вытекающих из специфики преподавания литературы в многоязычной среде: контекстуального подхода в преподавании исторических и литературных предметов, междисциплинарной интеграции. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
teaching methodology |
ru_RU |
dc.subject |
literature teaching |
ru_RU |
dc.subject |
interactive educational technology |
ru_RU |
dc.subject |
contextual analysis |
ru_RU |
dc.subject |
comparative analysis |
ru_RU |
dc.subject |
correlative analysis |
ru_RU |
dc.title |
Innovative and integrative principles of teaching Russian and Tatar literature at University |
ru_RU |
dc.type |
Articles in international journals and collections |
ru_RU |
|