Kazan (Volga region) Federal University, KFU
KAZAN
FEDERAL UNIVERSITY
 
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИННОВАЦИОННЫХ МЕТОДОВ В ПРЕПОДАВАНИИ ПРОЕКТНЫХ ДИСЦИПЛИН
Form of presentationManuals approved by the Russian Academic Methodological Association
Year of publication2015
Языкрусский
  • Akhmetshina Elmira Gabdullovna, author
  • Nurullin Aydar Faritovich, author
  • Bibliographic description in the original language Arkhitekturnyy risunok: prepodavanie discipliny «Risunok» v usloviyakh sovremennogo arkhitekturno-khudozhestvennogo obrazovaniya: ucheb. posobie / red.-sost.: E.I. Prokofev, M.V. Smolova; M-vo obrazovaniya i nauki RF; Kazan. gos. arkhit.-stroit. un-t. — Kazan: Izd-vo Kazan. gos. arkhit.-stroit. un-ta, 2015. — 370 s. ISBN 978-5-7829-0491-3
    Annotation В связи с полным переходом российского образования на двухуровневую модель системы образования в последнее время все больше педагогов творческих вузов убеждается в том, что учебного времени, отпущенного на подготовку бакалавра, недостаточно для того, чтобы дать выпускнику весь комплекс профессиональных знаний для успешной его реализации в дальнейшей трудовой деятельности. В связи с этим нужны поиск и разработка новых технологий и инновационных методов обучения для повышения эффективности учебного процесса. Abstract. The paper deals with the actual problems of implementation, development and use of innovative methods and approaches in training of students of art schools. Substantiated the advantages of an innovative approach in comparison with traditional forms of training of students. A thorough analysis of one of the methods of teaching, as an effective method of teaching of design disciplines. Key words: of the article: innovation, method, Case-study, project, education, training, student.
    Keywords Нововведения, инновации, Инновационная образовательная проектная деятельность, Метод проектов,
    Please use this ID to quote from or refer to the card https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=201523&p_lang=2
    Resource files 
    File name Size (MB) Format  
    pdf.pdf 2,49 pdf show / download

    Full metadata record